close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החגים הם גם זמן לבילוי משפחתי

מערכת שורשכד אלול, תשעה08/09/2015

חגים. רגע לפני שאתם מבזבזים כמה אלפי שקלים על חופשה בחו"ל: הנה כמה אפשרויות לבילוי משפחתי שניתן לקיים גם בלי להוציא כספים רבים

תגיות:

תקופת החגים מאתגרת הורים לילדים בהרבה מאוד דרכים. קודם כל, החגים השנה מתחילים ממש אחרי החופש הגדול. הורים וילדים עוד לא מתרגלים לשגרה החדשה בבית הספר, וכבר עליהם למצוא פתרונות לשעות רבות של חוסר מעש.

שנית, מבחינה כלכלית לא תמיד קל להתמודד עם נטל החגים. המתנות לחג, ימי החופש מהעבודה וגם הבילוי המשפחתי מחוץ לבית או בחו"ל עולה הרבה מאוד כסף. לכן הפתרון היחיד הוא למצוא פעילויות משותפות שניתן לקיים גם בתוך הבית ובלי לשאת בהוצאות מיותרות.

מחפשים סרט חינוכי...
דרך טובה ביותר לבלות עם המשפחה בבית היא לבחור כמה סרטים

מאתגרים וחינוכיים. אפשר לעשות זאת באמצעות חיבור ישיר לאינטרנט או חיפוש אחר תכנים רלוונטיים בערוצים השונים. הורים יכולים להפוך את הצפייה בסרט לאירוע חברתי בעזרת הגשת אוכל מיוחד ועיצוב מחדש של הסלון.

רצוי לגייס את הילדים לטובת הפעילות, לתת להם לבחור את הסרט וגם לשתף אותם בעריכת השולחן. כדאי להכין ארוחת בוקר מיוחדת ביום של הצפייה ומיד בסיום ההקרנה לעבור לארוחת ביניים קלילה. בין לבין אפשר גם לנהל דיון סביב הסרט, לשאול את הילדים מה למדו ממנו ולהתעניין מה אפשר היה לעשות אחרת. כך מעניקים ערך מוסף לצפייה בסרט וצוברים יחד עם המשפחה חוויות לכל החיים.

משחקי קופסא: חוזרים למקורות
יש מגוון רחב של משחקי קופסא שצפויים להדגיש עבור ההורים והילדים את היכולות הבסיסיות ביותר שלהם. בניגוד למשחקי מחשב או אפליקציות, במשחקי קופסא האישיות והאופי של המשתתפים היא חלק בלתי נפרד מהדרך לניצחון והשלמת המשימה.

חלק ממשחקי הקופסא מדגישים יכולות מוטוריות, חלק מתמקדים ביכולות קוגנטיביות וחלק משלבים בין אפשרויות שונות. היתרון של משחקי קופסא הוא השקעה כספית חד פעמית בפעילות שיכולה ללוות את המשפחה לאורך שנים. כל מה שאתם צריכים בשביל משחקי קופסא הם שולחן פנוי, מזגן עילי וכמה שעות ללא הפרעות.

קישוטים ויצירה: מתכוננים לסוכות
נצלו את הקרבה בין ראש השנה וסוכות ועודדו את הילדים להשתתף בפעילויות יצירתיות. תנו להם צבעים, בריסטולים ודבק ולמדו אותם איך להכין שרשראות לתליה ורימונים בתלת מימד. את הציורים של הילדים תוכלו לתלות בחדר השינה או להדביק עם מגנט על המקרר.

כל עוד תעניקו לילדים ביטחון ותראו דוגמא אישית, תופתעו לגלות כמה מאמץ הם ישקיעו. תנו להם קרדיט והשאירו עבורם מקום לביטוי עצמי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה